akisch.blogg.se

Personligt!

:(

Kategori: Allmänt

Allså, vet ni hur handikappad man är utan en mikro? För mig är ju mikro lite mer än just än mikro för det är ett väldigt bra hjälpmedel i min vardag och i mitt liv. Jag tror jag kommer bli ännu sämre på att äta än vad jag redan gör för ibland (läs: ofta) tryter orken till att alltid laga en portion mat. Jag vill att det ska gå fort att värma upp maten vilket det inte gör med en ugn. Liksom, att värma en bit paj som kanske skulle ta max 4 minuter i mikron kommer ta typ en halvtimme. 
 
När jag väl lagar mat för tillfället gör jag ju storkok och ser till att jag har matlådor så det enda jag behöver göra är att stoppa in det i mikron. Ändå tar bara den delen rätt så mycket energi från min del. Att gå till köket, ta ut matlådan, stoppa in den i mikron och sedan vänta. 
 
Min nuvarande mikro är ju ändå inte så pass gammal. Köpte den ny i April 2013. Får nog låta bli att köpa en Andersson näst, för jag vill ju för bövelen ha en mikro som kan hålla ett x antal år och inte bara 3. Blir hur oekonomiskt som helst till slut. Synd vi bara har Elgiganten här i Falköping. Köper aldrig något man måste beställa via elgiganten då det varenda gång bara krånglat! Min mp3 fick jag vänta på i nästan 2 månader innan jag gav upp och avbokade den t.ex. I Skövde har de ju åtminstone Siba "bredvid" vilket hjälpt en del. När det man beställt från Elgiganten bara krånglar har man kunnat avboka det och gå till Siba liksom.. 

KOMMENTARER:

  • Anna säger:
    2016-09-13 | 11:09:35
    Bloggadress: http://annzah.com

    Jag hade funderingar på att köpa en TV från Andersson, men hade aldrig hört talas om märket så var lite skeptisk. Nu är jag ännu mer skeptisk ;)

Kommentera inlägget här: