akisch.blogg.se

Personligt!

Zombieapokalyps

Kategori: Allmänt

Idag var jag i Skövde och träffade på min barndomsvän! På vägen hem tänkte jag att "Damn, kommer inte klara mig långt i en zombieapokalyps p.g.a. lite bensin". Ibland orkar jag bara inte med det där att tanka utan skjuter upp det till dagen därpå liksom, och ibland dagen efter det eller liknande. 
 
Några få timmar senare, runt 22:30, gick jag till köket och det blev toksvart. I hela lägenheten och utanför. Är väl så det känns att ligga i en livmoder tänker man, konstant mörker. Får försiktigt myrstega mig till vardagsrummet (och var väldigt tacksam över att jag städade bort en hel del = inga hinder på vägen) och ta min mobil. Satte på ficklampan och sedan blev det ju det där.. dåligt batteri på mobilen och ficklampan ute i bilen som står i beckmörker. 
 
Nåväl, blev till att gå ut ändå för att hämta ficklampan. Tänkte gå in tll mamma och låna toaletten/kolla om det var dött där med med tanke på att ett hus ovanför henne hade belysning. Kom inte ens in. Portkoden fungerade inte och nyckeln ville inte in helt. 
 
Lite intressant liksom att några få timmar innan hade jag en tanke på en zombieapokalyps och sedan blir det strömavbrott. Fick åtminstone lite inspirationt till att fota lite iaf.
 
 
Kommentera inlägget här: