akisch.blogg.se

Personligt!

Snäll och katt.

Kategori: Allmänt

Idag har jag gjort två snälla saker.
1) Ge grannen och hennes barn en bilracebana. Den köpte pappa för ååååår sedan och den har ju bara skrotat på min vind. Vet inte ens om den fungerar men jag hoppas, haha. 
2) Bjöd mamma på middag och så fick hon med sig en matlåda till morgondagens arbete. 
 
Tussie satt inomhus medan vi åt men hon jamade som stryk så satte på henne selen så hon fick sitta ute med oss. Inte det lättaste alltid att äta och hålla koll på katt men det gick. Till slut satt hon ju fint bredvid liksom. 
 
Ja, jag är fullt medveten om att "Lady" står upp och ned. Och ja, anledningen till att hon får bli könad är p.g.a. jag innan hade två katter med samma färg på selen. Om jag minns rätt, hann inte använda Mansons sele så många gånger innan han fick tas bort. På Mansons stod det Gentleman på. Så, det var för att hålla koll på vems sele som var vems. 
 
Håller på att leta efter restrerande böcker om Harry Potter. Men det fattas bara två stycken, eller ja, tre då jag inte har den allra senaste. Alla filmer har jag nu i alla fall, de två senaste fann jag för 33kr/st på Discshop. Undrar mest när den nya filmen kommer, det skulle väl komma en film 2016, 2018 och 2020? Nåväl, ska väl kolla på Harry Potter och halvblodsprinsen nu innan jag lägger mig och läser ett kapitel ur Harry Potter och de vises sten. Får helt enkelt låna "Hemligheternas kammare" och "Fången från Azakaban" på biblioteket när det väl behövs :) 

KOMMENTARER:

  • Anna säger:
    2016-08-24 | 22:38:18
    Bloggadress: http://annzah.com

    Så det är bok 2, 3 och pjäsen du saknar?

    Svar: Japps! Men får ta och köpa de när tillfälle kommer p.g.a. ekonomin. Får prioritera annat tills jag hittar de böckerna i "Anniznivå". Vill ju även ha dem på svenska :)
    Anniz Kisch

  • Anna säger:
    2016-08-25 | 06:59:39
    Bloggadress: http://annzah.com

    Ja, jag skulle just fråga om du kunde tänka dig dem på engelska för då får du dem gärna av mig... eller ja, pjäsen har jag bara som e-bok. Men de jag har är ju på engelska, tyvärr!

    Det kanske finns annat i mina hyllor som du skulle vilja ha dock, jag försöker röja ut... du kan väl ta med en stoooor kasse om du kommer till Göteborg i höst och komma hit och ta en massa? :D

    Svar: Åh, osis :( Tack ändå :)
    Ja, men det kan jag ju göra! :D Alltid kul med lite nytt ^^
    Anniz Kisch

  • Anonym säger:
    2016-08-27 | 19:28:38

    Har alla filmer och böcker om du vill låna nån 😊

    Mvh Minnie

    Svar: Fast filmerna har jag och böckerna vill jag ha en komplett samling utav ändå ^^
    Anniz Kisch

Kommentera inlägget här: