akisch.blogg.se

Personligt!

Nästan en bra dag.

Kategori: Allmänt

Idag var det ju planerat att Emma och jag skulle iväg till Skara för att kolla på en utställning. Men så kom det fram att museet var stängt så det blev inget med det så det blir en tur dit senare idag istället. Ja, klockan är efter 00 = ny dag. Då jag är rätt så ensam var det nästan så att jag fick finna mig i att åka själv men nu visade det sig ju att jag kunde dra med mig vännen Elisabeth istället. Så först ska vi kolla på Erik Johanssons fotoutställning och typ ta en fika innan vi beger oss till veterinärmuseet som ligger strax bredvid. 
 
Mamma och jag provade på caféet som ligger vid resecentrum här i Falköping och det blev en liten besvikelse. Tog en tårtbit men den var torr, torr som sand. Nu var de väldigt trevliga och kompenserade mig med chokladbollar + pengar tillbaka. Så jag ska nog ändå tillbaka dit någon gång framöver för det var en ciabatta (tomat och mozzarella) som jag blev lite aspirant på, haha. Efter det släppte jag av mamma hos hennes vän och begav mig hemåt. Och väntade och väntade och väntade. Mamma ringde aldrig så jag kom iväg till affären alldeles försent så åt senare än önskat. Men det blev panerad fisk, potatis, ärtor och så kall dillsås. Hur gott är inte det då? Fast jag saknar fortfarande skolans.. 
 
Har kommit på hur min minnestatuering ska se ut. Det kommer vara en som kommer inkludera alla mer eller mindre. Pappa, Duke, Manson.. den kommer bli väldigt fin när den är klar tror jag allt och till designhjälp har jag en snäll bekant som kan tänka sig måla upp allt utefter mina önskemål. Så nu gäller det ju bara att spara. Kommer bli lite dyrt då det ska innehålla färg. Första prio är ju Tussies tänder som jag vill ska kollas upp och så måste jag spara pengar till lillherrns kastrering i Februari. Ska nog önska mig bidrag till det i julklapp dock.. 
 
 
Kommentera inlägget här: