akisch.blogg.se

Personligt!

Museum och ånger av köp av mobil.

Kategori: Allmänt

 
Alltså, jag ångrar köpet av Samsung j6. Kameran suger för fan så man blir nästan bara helt förbannad av att ens se korten. Tog mer kort än det här men spelar ingen roll hur still jag stod utan de blev suddiga ändå och därför tar ja inte med dem. Får helt enkelt börja släpa med på systemkameran hädanefter. 
 
 
 
Åkte med min vän Elisabeth. Vi åkte först till Skara museum för att kolla på Erik Johanssons fotoutställning. Så sjukt skicklig bildkonst och redigering att jag blir avundsjuk. Tog en bild men den blev suddig så därför kommer den inte upp.
 
När vi väl var där kollade vi ju på de övriga utställningarna som enligt mig inte var så himlans intressanta men det är p.g.a. ointresse från min sida. Eller okej, skeletten var väl okej och det var intressant att se hur en som blivit halshuggen "ser ut". Förr tjänade kungen tydligen på kriminellas brott då alla pengar m.m. gick till dem när de fick betala böter?
 
Egentligen tog jag några få mer bilder men alla blev tyvärr alldeles för suddiga på något höger. 
 
När vi var färdiga med det tog vi bilen till veterinärsmuseumet för att kolla. Man fick kolla på en 14 minuter lång film som handlade om Sveriges första veterinär som faktiskt är uppvuxen mellan Skara och Falköping. Tydligen skulle man förstå lite mer utav resten av museet efteråt men jag kunde definitivt inte slå ihop 1+1 där. Mer än att majoriteten av allt var av veterinärinslag.
 

Ni får ursäkta någon suddig bild helt enkelt. Den får ni på köpet..
 
Då vi inte direkt blev sugen på något av fikat de hade där så gick vi till ett närliggande café och jag har nog aldrig ätit en godare smörgås innan. Så färskt!
Kommentera inlägget här: