akisch.blogg.se

Personligt!

Mina top 5 serier!

Kategori: Film och Serier

Ja, jag kanske inte beter mig direkt kvinnligt eller uttrycker mig direkt kvinnligt men en del smak på serie som jag har har några i min närhet skrikit lite om att jag är en typ för kvinnorserier. Inte för jag direkt anser att en serie enbart kan kollas av kvinnor men ja, ni förstår nog. Ingen inbördes ordning.
 
1. Gilmore Girls.
För att vara ärlig så är jag helt och hållet avundsjuk på Loreleis och Rorys liv. Jag vill också ha ett sådant liv även om jag kanske kan skippa snobbiga morföräldrar i vissa anseenden. Vissa gånger är de ju helt okej men vissa åsikter driver mig till vansinne, spelar ingen roll hur många gånger jag kollar på serien så kommer jag fortfarande drivas till vansinne av dessa scener. 
 
Jag vill också bo i en liten mysig småstad där alla invånare har en god gemenskap och en hysterisk "stadsmänniska" aka Taylor Doose. Serien är hur mysig som helst och det är lätt en serie man kan krypa ned i soffan, lägga sig under filten och dricka sin kopp te till. Ett plus just nu är ju att Gilmore Girls kommer få fyra helt nya avsnitt i November. Så som vi alla har väntat på det. Tro mig, den 25e November kommer jag glömma bort världens existens och bara fokusera på dessa fyra avsnitt. Väldigt få avsnitt men bättre än inget!
 
 
2. Desperate Housewives
När jag såg det första avsnittet satt jag hemma i min systers hus när de bodde i Tibro. Jag fann serien hur tråkig som helst att jag inte bemödade mig med att kolla klart eller ens fortsätta kolla på serien. Det var när jag besökte min vän Evelina i Jönköping som jag faktiskt köpte hela första säsongen av DH som jag faktiskt fastnade i serien. Så många personligheter, så många hemligheter, så många intriger. Det var alltid något som hände och alltid var det någon som dog. 

Bree kunde driva mig till vansinne i början men så fort hon blev lite vettigare så blev hon också en favorit. Visst, det finns karaktärer även i den serien som jag inte gillar och jag vet inte hur många gånger jag vill hoppa in i serien och gräva ned dessa karaktärer. Från att ogilla serien blev den faktiskt en favorit hos mig. 
 
 
3. Pretty Little Liars
Det tog mig ett tag att börja kolla på denna serie, jag tror om jag minns rätt att säsong 6 skulle börja sändas när jag tog mig i kragen och började. Själva beskrivningen till serien på Netflix var hur trist som helst men det har varit en väldigt engagerande tid. Man snappar upp ledtrådar till höger om vänster, seriens producent lade på twitter, snapchat och så vidare ut ledtrådar där med. Man var helt och hållet involverad och gjorde sitt bästa med att försöka lista ut vem A, Black Widow och så vidare är. Min favorit är helt klart Spencer. 

 
4. House M.D
Det finns knappt ord att beskriva hur mycket jag älskade House. Serien var ju hur underbar som helst och trots att jag i verkliga livet har väldigt svårt för läkaren så finns det åtminstone en läkare jag dyrkar och själv skulle kunna tänka mig att ha. Dr. Gregory House. Älskar hans kiv med Dr. Cuddy. En läkare som alla formligen drivs av vansinne utav, som dessvärre är beroende av starta smärtstillande och gör diverse idiotiska val ibland. Men han är bäst! 

 
5. Grey's Anatomy
Ve och fasa, ytterligare en sjukhusserie? Jag vill mig även minnas att med Grey's så var jag väldigt skeptisk. Men man föll snabbt för diverse karaktärer, jag kan erkänna att jag grät ögonen av mig vid vissa personers dödsfall. Och all drama kring allt. Alla olyckor, katastrofer. Vissa karaktärer kommer man verkligen mer nära efter ett tag. I början var ju t.ex. Bailey en väldigt grinig individ medan hon mjuknar upp mer och mer ju längre serien pågått. Visst, det finns en hel del saker i serien som gör att inget är sig likt längre när betydande karaktärer inte längre finns kvar. Händelsefull serie! Även om man får följa en hel del karaktärer är det ändå lätt att hänga med.
 
 
Kommentera inlägget här: