akisch.blogg.se

Personligt!

Inte varje dag man har ensam ansvar om barn.

Kategori: Allmänt

Var och tränade idag. Kom hem och skulle duscha men tänka tvätta en maskin tvätt innan. Vilket var tur för syrrans del. 15:15 ringde hon och berättade hon satt på akuten med Nine och visste inte när hon skulle komma hem och Oliver skulle hämtas på skolan vid 16. Var bara att sätta mig i bilen, ringa mamma för be henne hänga upp maskinen med tvätt jag hade samt kolla till katterna. 
 
Väl på skolan var det ju lätt att hitta till rätt rum iaf och fröknarna behövde inte tro jag kidnappade honom då Oliver kände igen min röst samt att syrran lyckats nå dem. Åkte hem till Leo. Efter ett tag ringde jag och frågade hur det gick och de hade inte ens fått svar på vad som var fel trots alla visste vad som var fel med Nine. Men i slutändan var det en fraktur hon hade lyckats dra på sig. 
 
Fick åka och äta pizza med barnen samt så hem och fixa dem till natten. Leo ville ha gröt så det fixade han själv, perfekt med ett barn på 9 år som kan laga själv! Oliver ville bara ha mjölk och flingor. In och borsta tänderna och sedan blev det till att läsa ett kapitel på Harry Potter och de vises sten då de läser ett kapitel ur boken varje kväll. Jag avskyr högläsning för jag är fullkomligt usel på det. Men läsa tyst går hur bra som helst. Intressant hur det där fungerar egentligen. 
 
Men nu klev jag nyss ut från duschen. Ska kolla lite i reklambladen, ta ut linserna, dricka 100 liter vatten och lägga mig. Blir väl för mig att fortsätta läsa i min Harry Potterbok. 
 
 
Kommentera inlägget här: